-->

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Καρτέλ στην Υγεία εντόπισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού! (Μεγάλη επιτυχία!!!)

Ξεκίνησαν έρευνα το '11 και κατέληξαν πως οι ιδιώτες φαρμακέμποροι κατάκλεβαν τα Νοσοκομεία με τις φουσκωμένες τιμές! 
Είδες η ιδιωτική πρωτοβουλία;
(Αλήθεια, θυμάται κανείς από παλιότερες εποχές ένα κρατικό εργοστάσιο διαλυμάτων Τεχνητού Νεφρου που το έκλεισαν άρον - άρον; ...Θα ήταν ως φαίνεται ασύμφορο! Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;)
Λοιπόν, έχουμε και λέμε:
  •  Καρτέλ στον χώρο των προμηθειών Υγείας το οποίο επεδίωκε υπερτιμολογήσεις των φίλτρων τεχνητού νεφρού που προμηθεύονται τα δημόσια νοσοκομεία 
  •  Επειτα από συνεννοήσεις «κλείδωναν» τις τιμές των φίλτρων τεχνητού νεφρού σε υψηλά επίπεδα
  •  Σε περίπτωση που εντόπιζαν χαμηλή τιμή προχωρούσαν ουσιαστικά σε απαγόρευση πωλήσεων, δηλαδή δεν διέθεταν τα προϊόντα τους σε νοσοκομεία.
Πήραμε την αναφορά από την "Καθημερινή"
Καρτέλ στον χώρο των προμηθειών Υγείας το οποίο επεδίωκε υπερτιμολογήσεις των φίλτρων τεχνητού νεφρού που προμηθεύονται τα δημόσια νοσοκομεία εντόπισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στο καρτέλ εμπλέκονται σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά περί τις 15 εταιρείες, μεταξύ αυτών όλες οι μεγάλες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο υλικών και σκευασμάτων για τις παθήσεις των νεφρών, ενώ κρίσιμο ρόλο φέρεται να διαδραμάτιζε στη νόθευση των διαγωνισμών και το συλλογικό όργανο εκπροσώπησης. Το θέμα είχε αποκαλύψει η «Καθημερινή της Κυριακής» στο φύλλο της 9ης Οκτωβρίου 2016 και χθες εκδόθηκε σχετική ανακοίνωση από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή. Η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Ε.Α.) θα συνεδριάσει επί της υπόθεσης στις 5 Δεκεμβρίου 2016. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ε.Α. «οι πρακτικές που εντοπίσθηκαν σε συνάρτηση με τη διενέργεια διαγωνισμών προμήθειας φίλτρων τεχνητού νεφρού, εκτιμήθηκε ότι συνιστούν σειρά ενεργειών, οι οποίες εντάσσονταν σε ένα συνολικό σχέδιο νόθευσης του ανταγωνισμού, κατά παράβαση των άρθρων 1 του Ν.3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ (αντι-ανταγωνιστική σύμπραξη με αντικείμενο τον καθορισμό τιμών και τον περιορισμό της διάθεσης προϊόντος)». Με άλλα λόγια, οι εταιρείες προέβαιναν στις εξής πρακτικές που συνιστούν παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού:

• Επειτα από συνεννοήσεις «κλείδωναν» τις τιμές των φίλτρων τεχνητού νεφρού σε υψηλά επίπεδα, προκειμένου στο Παρατηρητήριο Τιμών Προμηθειών Υγείας να μην υπάρχουν χαμηλές τιμές. Σημειώνεται ότι τα νοσοκομεία θα πρέπει να προμηθεύονται υλικά σε τιμές όχι υψηλότερες από τη χαμηλότερη καταγεγραμμένη στην αγορά, όπως αυτή απεικονίζεται στο Παρατηρητήριο Τιμών.

• Σε περίπτωση που εντόπιζαν χαμηλή τιμή προχωρούσαν ουσιαστικά σε απαγόρευση πωλήσεων, δηλαδή δεν διέθεταν τα προϊόντα τους σε νοσοκομεία.

Σύμφωνα, μάλιστα, με ασφαλείς πληροφορίες από την έρευνα της Ε.Α. προέκυψε ότι αρκετές από τις συναντήσεις γι’ αυτές τις συνεννοήσεις λάμβαναν χώρα στα γραφεία της κλαδικής ένωσης. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, στην ανακοίνωση της Ε.Α. αναφέρεται ότι η «έρευνα επικεντρώθηκε στη συμπεριφορά των επιχειρήσεων και στον ρόλο της ένωσης αυτών».

Η αυτεπάγγελτη έρευνα της Ε.Α. ξεκίνησε το 2011, κατόπιν επώνυμης επιστολής αναφορικά με τις τιμές φίλτρων τεχνητού νεφρού από τις εν λόγω εταιρείες και σύμφωνα με πληροφορίες αφορά τα έτη 2010 και 2012. Επιπροσθέτως, η ανεξάρτητη αρχή διερεύνησε τυχόν διαφοροποιήσεις μεταξύ των τιμών φίλτρων τεχνητού νεφρού στην Ελλάδα και σε επιλεγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Για τους σκοπούς της συγκεκριμένης έρευνας, η Ε.Α. διενήργησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους, έλαβε καταθέσεις και απέστειλε σειρά ερωτηματολογίων σε επιχειρήσεις του κλάδου.

To 2012 και ενώ στην πραγματικότητα ήδη η Ε.Α. είχε ξεκινήσει την έρευνά της, η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας (ΕΠΥ) είχε καταγγείλει την Ε.Α. για αδράνεια. Στη συνέχεια, πάντως, οι δύο θεσμοί είχαν καλή συνεργασία που οδήγησε και στον εντοπισμό του καρτέλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.